Nieuws

Docentenonderwijsprijs

Docentenonderwijsprijs

Ook dit jaar vindt de docentenonderwijsprijs weer plaats. Docenten konden zichzelf opgeven, waarna studenten kunnen stemmen op de in hun ogen beste docent. Deze zal vanuit Paradoks worden voorgedragen voor de universiteitsbrede docentenonderwijsprijs. Hieronder zijn de kandidaten voor Biomedische Technologie en Technische Geneeskunde alvast te bekijken.

Biomedische Technologie


Geert Folkertsma

Vakken: Robot Kinematics in module Biorobotics

In de module Biorobotics help ik de studenten hun robotarm te besturen: hoe laat je de end-effector een gewenste trajectory volgen? Hoe werkt de—toch best ingewikkelde—kinematica van robotarmen? Ik vind het geweldig leuk om deze wiskundige en geometrische materie over te dragen. Zonder powerpoint, maar met whiteboard en mijn eigen armen (GoGo Gadget Arm!). Helaas konden afgelopen jaar de Rood/Groen (petje op/petje af) ronde niet doorgaan, maar hopelijk volgend jaar weer een prijzenfestijn voor de student die het beste naar de mini-lectures heeft gekeken en mij heeft laten zweten op ingewikkelde vragen in de Q&A’s en werkcolleges!

English: In the minor Biorobotics I help the students control their robot arm: how can you make the end-effector follow a desired trajectory? How does the—admittedly complex—kinematics of robot arms work? I really enjoy teaching these mathematical and geometrical concepts. Without powerpoint, but with whiteboard and my own arms as demonstrators (GoGo Gadget Arm!). Unfortunately I couldn’t host the red/green round this year, but next time I hope to again award prizes to the students who paid most attention to the mini lectures, and made me sweat over difficult questions in the Q&As and tutorials!

Minicollege: https://youtu.be/z9Igcrem_S4


Hans Zwart

Vakken: Signalen en Systemen 

Ik probeer altijd een college levendig te houden door interactie met de klas aan te gaan, of om iets te vertellen dat buiten de stof valt. Mijn ervaring over de jaren is dat men dan wel vaak datgene onthoudt dat buiten de stof viel. 

Ik geef nu al voor de tweede keer Signalen en Systemen online. Vorig jaar veel gebruikt gemaakt van Canvas en geprobeerd met Youtube filmpjes de zaak te verduidelijken. Nu vooraf de college in kleinere stukken opgenomen, en het ook nog ``life’’ gegeven. Hoe leuk het ook is, er gaat niets boven daadwerkelijk voor de klas staan. 

Minicollege: https://youtu.be/AFISUEVFwho


Janine Post

Courses: Applied Cell Biology (Master BMT-BET), Introduction to Bioengineering Technologies, Tutor module 5 BMT 

YouTube lecture Channel: https://tinyurl.com/JaninePost

I enjoy teaching and I love seeing students develop. I especially enjoy it when students get to the point of combining basic knowledge into asking relevant research questions and are able to critically discuss research. My aim is to motivate students to come up with the elements of hypothesis-driven research in an academic setting, from describing a problem statement, a hypothesis and research questions, to methods for answering these questions. The guided independence, during which they are allowed to make mistakes and learn from these, teaches them a lot and gives them insight into performing research in the BioEngineering Technologies field.

Minicollege: https://youtu.be/CgaDPqY19pA


Jasper de Jong 

Vakken: Introduction to Mathematics (module 1) 

Mijn grootste ‘hobby’ van het afgelopen jaar, was het ontwerpen en opnemen van micro-lectures: korte video’s per onderwerp. In corona-tijd was dit noodzakelijk, maar ook als de pandemie voorbij is, houden micro-lectures een prominente plek in mijn onderwijs: In tegenstelling tot klassieke hoorcolleges, kunnen studenten wanneer ze willen de microlectures (terug-)kijken, en bovendien kan dit in je eigen tempo.

Ik zou vereerd zijn als mijn werk wordt beloond met een nominatie.

Minicollege: https://vimeo.com/531242469/618744d89c


Technische Geneeskunde


Marjanne den Braber-Ymker

Vakken: 

  • In module 2: coördinator Pathofysiologie, inhoudelijk onder andere wondgenezing, cardiovasculaire pathologie, windketelmodel en ook ben ik betrokken bij het project.  
  • In module 5: coördinator module, inhoudelijk fysiologie van het spijsverteringssysteem, motiliteitsstoornissen en het project.
  • In module 10: inhoudelijk glomerulaire ultrafiltratie.

Mijn naam is Marjanne den Braber-Ymker. Ik woon in Arnhem en ben vanuit de afdeling Pathologie in het Radboudumc betrokken bij het TG-onderwijs. Ik hou van logisch redeneren en ziektemechanismen ‘uitpluizen’, maar ook van interactie met studenten. Als coördinator vind ik het belangrijk om naar studenten te luisteren en doe ik mijn best om met mijn docententeam een overzichtelijk en inhoudelijk interessante en relevante module aan te bieden. Als merk dat jullie enthousiast zijn, dan ben ik een blije docent!

Minicollege: https://www.paradoks.utwente.nl/_media/1434059/8265eb2f507d45efae47f7eac116847c/view

Huiswerkopdracht naar aanleiding van het minicollege: In de toelichting bij de een na laatste dia (Mogelijke gevolgen) staat een kleine fout. Weet jij wat er niet klopt? Als je denkt dat je het weet, stuur dan je reactie naar Marjanne.denBraber-Ymker@radboudumc.nl!


Anne Leferink

Vakken: 

  • Module 1: Celbiologie,
  • Module 11: Biomaterialen en Project
  • Master MII: Clinical Biotechnology.
  • ook docent bij ATLAS
  • stagebegeleiding bij diverse opleidingen

Als docent krijg ik veel energie van interactie met studenten. Ik haal mijn motivatie uit inspirerende discussies, creativiteit van studenten en mooie resultaten. Ik vind het leuk om studenten in de jaren van hun opleiding te volgen en te zien groeien als professional én als persoon. Als voorstander van kleinschalig onderwijs en een individueel leertraject, bied ik studenten graag de vrijheid hun eigen leerdoelen vorm te geven en ze daarin zo goed mogelijk te ondersteunen. Constructieve feedback aan studenten is dan ook één van mijn speerpunten. En hoe saai mijn vakken inhoudelijk ook kunnen zijn, humor mag in mijn onderwijs niet ontbreken.

Minicollege: https://youtu.be/N6OOwww6ZJs


Rob Waarnaar 

Vakken: 

  • B2, MOD10 – Fysiologie respiratoir systeem & project
  • B3, MOD12 – Technisch begeleider TGO
  • M1, Q3 – Advanced Life Support
  • M1-MSS, Q1,Q2 – Case I

Mijn naam is Rob Warnaar. Ik ben nadat ik 2019 ben afgestudeerd als Technisch Geneeskundige, nu in dienst als docent/onderzoeker bij de UT op het gebied van longfysiologie (en heel specifiek beademingsfysiologie). Ik probeer bij al het onderwijs dat ik geef mee te nemen welke kennis en vaardigheden ons later in de klinische praktijk kunnen helpen. Dat helpt ons om gericht onderwijs te geven en jullie om te weten waar jullie de opgedane kennis voor kunnen gebruiken.


Michiel van Putten 

Vakken: 

  • Neurofysiologie als onderdeel van Module 7, bachelor TG
  • Dynamics of neural networks (samen met Hil Meijer) (master TG, wordt ook veel gevolgd door studenten BME, AAMP)

Research in the Clinical Neurophysiology group is at the interface of neuroscience, neurophysiology and clinical neurology, focusing on cerebral ischemia and epilepsy.In addition to improve understanding of pathophysiology, we aim to develop novel diagnostic tools and treatments. Our research is truly translational:  from the UT to the clinic and back.

The EEG is a key clinical and research tool. EEG signal analysis includes various machine learning techniques to improve diagnostic values and (bedside) application. Applied EEG studies are complemented by biophysical modeling and simulation for improved understanding of underlying neuronal dynamics and prediction of treatment effects. In addition, we use in vitro models consisting of cultured neurons (from rodent or human induced pluripotent stem cells) on multi-electrode arrays to study basic neuronal and synaptic functioning, identify treatment targets, and screen treatments


Berend Westerhof 

Cardiovascular and Respiratory Physiology group

Courses: 

  • Module 2: Pathofysiologie
  • Module 6: Cardiorespiratoir systeem en technologie
  • Circulation & Ventilation

When explaining cardiovascular physiology, I talk to students as to collaborators; students are potential future colleagues! During the internships in the second and third master years, the students are team members in the projects with clinical partners, and even more so in the capita selecta/summer school, where we take on unsolved issues together; I enjoy that very much. Students build a basis that becomes stronger with each course, so that they can confidently start a career in technical medicine, advancing medical technology, improving patient care, and deepening scientific knowledge. Preferably, of course, in the field of cardiovascular physiology and pathophysiology!

Minicollege: https://youtu.be/RR4KMU5xeZg


Jasper de Jong 

Vakken: Ruimtewiskunde (module 4) 

Mijn grootste ‘hobby’ van het afgelopen jaar, was het ontwerpen en opnemen van micro-lectures: korte video’s per onderwerp. In corona-tijd was dit noodzakelijk, maar ook als de pandemie voorbij is, houden micro-lectures een prominente plek in mijn onderwijs: In tegenstelling tot klassieke hoorcolleges, kunnen studenten wanneer ze willen de microlectures (terug-)kijken, en bovendien kan dit in je eigen tempo.

Ik zou vereerd zijn als mijn werk wordt beloond met een nominatie.

Minicollege: https://vimeo.com/531242469/618744d89c

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen

Onze sponsoren